Android podatny na prosty atak

28 lipca 2015, 07:56

Jak twierdzi firma Zimperium, aż 95% smartfonów z Androidem może być podatnych na prosty atak przeprowadzany za pomocą wiadomości tekstowej z dołączonym plikiem wideo. Pracownicy Zimperium poinformowali, że we wbudowanym w Androida narzędziu Stagefright, które służy do odtwarzania plików multimedialnych, istnieje dziura pozwalająca na całkowite przejęcie kontroli nad smartfonem



© Vex5

Programy edukacyjne mogą szkodzić najmłodszym

10 sierpnia 2007, 10:59

Rodzice powinni ograniczać dzieciom dostęp do programów edukacyjnych rozpowszechnianych na DVD i kasetach wideo. Najnowsze badania wykazały, że jeśli dzieci w wieku 8-16 miesięcy oglądają zbyt wiele tego typu programów to wolniej rozwijają swoje słownictwo.


Oślepiający drink

1 lipca 2006, 13:45

Uważasz, że możesz bez problemu prowadzić samochód po jednym mocnym drinku? Jeśli tak, być może badania naukowców z Uniwersytetu Waszyngtońskiego (University of Washington, UW) spowodują, że zmienisz jednak zdanie. Okazało się bowiem, że po wysączeniu tylko jednego koktajlu większość uczestników eksperymentu nawet nie spostrzegła goryla maszerującego przez środek boiska.


Xbox 360 już wkrótce

6 września 2006, 07:09

Już za dwa miesiące, 3 listopada, nastąpi oficjalny debiut konsoli Xbox 360 w Polsce. W tym samym czasie konsola trafi do sklepów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i RPA.


Dwustronny ekran dotykowy

27 sierpnia 2007, 14:06

Specjaliści z Microsoftu i Mitsubishi pracują nad nowym typem ekranu dotykowego. Technologia LucidTouch ma umożliwić korzystanie z obu stron – tyłu i przodu – ekranu zamontowanego w urządzeniu przenośnym.


Unreal Tournament

Niech rodzice decydują

23 lutego 2009, 17:03

Dziewiąty Okręgowy Sąd Apelacyjny w Kalifornii jednogłośnie stwierdził, że ustawa zakazująca nieletnim zakupu brutalnych gier wideo jest niezgodna z Konstytucją USA. Sąd odrzucił wyniki badań psychologicznych, na które powoływano się w sądzie niższej instancji.


(Nie)gotowi na wszystko

16 października 2009, 08:48

Często powtarza się, że zagorzali miłośnicy gier akcji biernie przyjmują przebieg wydarzeń na ekranie. Psycholodzy z Uniwersytetu Stanowego Iowa zauważają jednak, że gry wideo inaczej oddziałują na dwa rodzaje uwagi kognitywnej (dowolnej) - proaktywną i reaktywną - upośledzając wyłącznie tę pierwszą (Psychophysiology).


Kobiety i mężczyźni kopią inaczej

8 września 2010, 12:23

Kopiąc piłkę futbolową, kobiety i mężczyźni inaczej ustawiają kolano i inaczej aktywują mięśnie nóg oraz bioder (Journal of Bone and Joint Surgery).


Precz, przeklęta plamo, czyli jak niedoświadczeni gracze eliminują poczucie winy

13 lipca 2012, 11:26

Po brutalnej grze wideo niedoświadczeni zawodnicy przejawiają efekt lady Makbet. Doświadczają silniejszego dystresu moralnego i poproszeni o wybór czegoś dla siebie, częściej decydują się na artykuły higieniczne, np. żele pod prysznic, pasty do zębów czy dezodoranty.


IllumiRoom - gratka dla gracza

11 stycznia 2013, 10:00

Inżynierowie z Microsoft Research udostępnili materiał wideo prezentujący technologię IllumiRoom. Przeznaczona jest ona dla użytkowników konsoli Xbox i pozwala graczowi na "zanurzenie się" w świecie wideo


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy